„Dwa szkiełka” i „Życiodajny klimat” w „Niebie Kopernika”

Fot. Fotolia

Dlaczego gwiazdy mrugają i maja różne kolory? Co to jest klimat? Co spowodowało największe katastrofy klimatyczne na naszej planecie? Odpowiedzi na takie pytania poznają widzowie dwóch premier warszawskiego planetarium „Niebo Kopernika”.

Od 18 września w planetarium będzie można zobaczyć dwa nowe filmy: „Dwa szkiełka” oraz „Życiodajny klimat”. „Nasze propozycje pozwolą odkryć tajemnice Wszechświata, przyczyny największych katastrof klimatycznych na Ziemi oraz przyjrzeć się gwiazdom i konstelacjom widocznym na jesiennym niebie” – czytamy na stronie internetowej planetarium Centrum Nauki Kopernik.

Widzowie pokazu „Dwa szkiełka” wraz z dwojgiem małych bohaterów wybiorą się na nocne obserwacje nieba przez teleskop. Poznają zasadę działania tego urządzenia i krótką historię największych odkryć dokonanych przy jego użyciu. Dowiedzą się również, dlaczego gwiazdy mrugają i dlaczego mają różne kolory.

Jak informuje palcówka, drugi przygotowany film pozwoli odpowiedzieć na pytania: Co to jest klimat? Jak kształtował się na Ziemi od początku jej istnienia i jak może zmienić się w przyszłości? Co było powodem największych katastrof klimatycznych na naszej planecie? Dlaczego ziemski klimat sprzyja życiu, a klimat na Księżycu uniemożliwia życie, chociaż oba globy znajdują się w takiej samej odległości od Słońca?

Wraz z jesienią specjaliści planetarium przygotowali nową wersję pokazu „Niebo nad Warszawą”. Opowiedzą o najjaśniejszych gwiazdach i konstelacjach widocznych na niebie o tej porze roku. Przybliżą ich tajemniczo brzmiące nazwy, a także pokażą - królującego na jesiennym niebie – Jowisza.

Szczegółowe informacje na temat repertuaru „Nieba Kopernika” są dostępne na stronie: www.niebokopenika.pl