Strona główna Aktualności
Inne

Chiny wyślą w kosmos załogowy statek

18.07.2005

Najpóźniej do października Chiny mają zamiar, już po raz drugi, wystrzelić w kosmos załogowy statek - podaje gazeta "China Daily".

Statek Shenzhou VI z dwoma astronautami na pokładzie prawdopodobnie poleci z misją na początku października - pisze dziennik, powołując się na chińską agencję kosmiczną. Lot będzie trwać co najmniej pięć dni.

Jak podaje agencja Xinhua, 14 kandydatów na astronautów, z których wszyscy byli pilotami wojskowymi, jest właśnie poddawanych testom sprawnościowym.

W październiku 2003 r. Chiny wystrzeliły na orbitę okołoziemską statek kosmiczny z człowiekiem na pokładzie. Stały się tym samym trzecim krajem na świecie (po Rosji i USA), który przeprowadził załogowy lot kosmiczny. KSAJ

18 lipca 2005

reo

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Kolejna Nauka Świata Dysku Kolejna Nauka Świata Dysku

Kolejne tomy z serii Nauka Świata Dysku są jak festiwal nauki - barwne i pełne niuansów. Dostarczają wiedzy i każą czytelnikowi wciąż na nowo konfrontować się z dotychczasowym sposobem myślenia o życiu, wszechświecie... i całej reszcie.

Po osiągnięciu pewnego poziomu sprawności technicznej nauka i sztuka upodabniają się do siebie pod względem postaci, estetyki i cech plastycznych. Najwybitniejsi uczeni są zarazem wielkimi artystami.

Mędrca szkiełko i ...wiara Mędrca szkiełko i ...wiara

Kiedy słucham takich zagorzałych naukowców-racjonalistów i zarazem zdecydowanych ateistów, jak biolog Richard Dawkins, zastanawia mnie także ich w i a r a. Tak, wiara - we wszechmoc nauki, w to, że może ona odpowiedzieć ona na wszystkie pytania czy potrafi nadać sens życiu. Ale czy rzeczywiście takie przekonanie ma racjonalne podstawy?