Strona główna Aktualności
Inne

Chiny wyślą w kosmos załogowy statek

18.07.2005

Najpóźniej do października Chiny mają zamiar, już po raz drugi, wystrzelić w kosmos załogowy statek - podaje gazeta "China Daily".

Statek Shenzhou VI z dwoma astronautami na pokładzie prawdopodobnie poleci z misją na początku października - pisze dziennik, powołując się na chińską agencję kosmiczną. Lot będzie trwać co najmniej pięć dni.

Jak podaje agencja Xinhua, 14 kandydatów na astronautów, z których wszyscy byli pilotami wojskowymi, jest właśnie poddawanych testom sprawnościowym.

W październiku 2003 r. Chiny wystrzeliły na orbitę okołoziemską statek kosmiczny z człowiekiem na pokładzie. Stały się tym samym trzecim krajem na świecie (po Rosji i USA), który przeprowadził załogowy lot kosmiczny. KSAJ

18 lipca 2005

reo

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Historia starożytna Lewantu oczami lingwisty Historia starożytna Lewantu oczami lingwisty

"Studia z dziejów i kultury starożytnego Bliskiego Wschodu" prof. Edwarda Lipińskiego to pełna erudycji opowieść o cywilizacjach, które rozkwitały niegdyś na obecnych obszarach Syrii, Libanu, Palestyny i Jordanii.

Dozwolone jest uczenie się od nieprzyjaciela.
Owidiusz

W rozkroku między wiarą a nauką W rozkroku między wiarą a nauką

Jeśli nauka udowodni, że część z wierzeń buddyzmu jest fałszywych, wtedy buddyzm będzie musiał się zmienić – stwierdził dalajlama. A co ty byś zrobił, gdyby okazało się, że to nauka tkwi w błędzie? – zapytano twardo stąpającego po ziemi naukowca, biologa molekularnego, głównego bohatera filmu „Początek” („I Origins”) w reżyserii Mike’a Cahilla wyświetlanego na Festiwalu Transatlantyk w Poznaniu.