W piątek bardzo bliskie spotkanie Marsa i Urana na niebie | Nauka w Polsce

W piątek bardzo bliskie spotkanie Marsa i Urana na niebie

W piątek dojdzie do bardzo bliskiego spotkania Marsa i Urana na niebie, ale bezpośrednia obserwacja tego zjawiska będzie niemożliwa - poinformował PAP dr hab. Arkadiusz Olech z Centrum Astronomicznego PAN w Warszawie.

Jak wyjaśnił naukowiec, zakrycia jasnych gwiazd i planet przez Księżyc zdarzają się stosunkowo często. "Przyczyną jest szybki ruch Srebrnego Globu po sferze niebieskiej i rozmiary jego tarczy. Znacznie rzadziej zdarzają się zakrycia lub bardzo bliskie, wzajemne spotkania planet. One poruszają się po sferze znacznie wolniej niż nasz naturalny satelita, a ich tarcze są przy tym znacznie mniejsze" - powiedział.

Do następnego bardzo bliskiego spotkania dwóch planet dojdzie 22 marca o godz. 19.17 naszego czasu. Dokładnie w tym momencie, w odległości tylko 1 minuty kątowej od siebie znajdą się Mars i Uran.

"Niestety - dodał astronom - na tym koniec dobrych wiadomości. W tym czasie oba ciała będą się znajdować niespełna 6 stopni od Słońca. Ogromny blask naszej dziennej gwiazdy uniemożliwi więc bezpośrednie obserwacje tego niecodziennego zjawiska".

aol/ agt/