28.04.2024
10.04.2014 aktualizacja 10.04.2014

Rozpoczęto nabór na Letni Obóz Obserwacyjny Perseidy 2014 dla młodzieży

W sierpniu zostanie zorganizowany wakacyjny obóz astronomiczny dla młodzieży w wieku od 14 do 19 lat. O rozpoczęciu zapisów poinformowało Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach (MOA), organizator obozu.

Obóz organizowany jest co roku. Tym razem odbędzie się w miejscowości Lewałd Wielki koło Dąbrówna na Mazurach; będzie trwał trzy tygodnie, od 1 sierpnia do 21 sierpnia 2014 r.

Jak informacją organizatorzy, uczestnicy obozu będą mieli do dyspozycji sprzęt obserwacyjny MOA, w tym teleskopy, lunety, kamery, aparaty fotograficzne i inne akcesoria. Można także przywieźć własny sprzęt optyczny. Biblioteczka obozu będzie dysponować zestawem książek i czasopism o astronomii, nie będzie także problemu z korzystaniem z sieci WiFi.

Obozem kieruje od 2004 roku Grzegorz Sęk, nauczyciel MOA i pomysłodawca obozu. Opiekunami są natomiast wychowankowie MOA posiadający odpowiednie kwalifikacje.

W ramach dodatkowych atrakcji dla uczestników przewidziano m.in. wycieczkę do Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego, a także wycieczki do Parku Krajobrazowego „Dylewska Góra” oraz do rezerwatu „Sosny Taborskie” koło Ostródy.

Chętni mogą zgłaszać się poprzez witrynę internetową MOA. Dla uczestników z południa Polski zorganizowany zostanie bezpłatny dojazd autokarem z Niepołomic koło Krakowa. Na obozie przewidziano miejsca dla 32 osób. Zgłoszenia należy potwierdzić wpłacając zaliczkę w terminie do 1 czerwca 2014 r.