19.04.2024
17.10.2014 aktualizacja 17.10.2014

19. Piknik Naukowy znów na Stadionie Narodowym

Wkrótce rusza nabór instytucji, które chcą wziąć udział w 19. Pikniku Naukowym Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik. Wiadomo już, że wydarzenie odbędzie się 9 maja 2015 r. na Stadionie Narodowym, a tematem przewodnim będzie "Światło".

Podczas czwartkowego spotkania organizatorów pikniku – Polskiego Radia, Centrum Nauki Kopernik i Stadionu Narodowego – oraz przedstawicieli instytucji biorących udział w przedsięwzięciu, zapadły najważniejsze decyzje dotyczące organizacji pikniku. Wiadomo już, że 19. edycja tego wydarzenia odbędzie się w sobotę 9 maja 2015 r. Piknik Naukowy ponownie zagości na Stadionie Narodowym w Warszawie, a jego wiodącym tematem będzie „Światło”. Poinformowała o tym w przesłanym PAP komunikacie Magdalena Zaleska z Polskiego Radia.

Światło nie zostało wybrane przypadkowo - ma to związek z proklamowaniem przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych roku 2015 Międzynarodowym Rokiem Światła i Technologii Wykorzystujących Światło.

Instytucje zainteresowane uczestnictwem w pikniku czas na zgłoszenia będą miały od 20 października do 8 grudnia. Na stronie pikniknaukowy.pl udostępniony zostanie wtedy odpowiedni formularz.

Piknik Naukowy - jak poinformowano w komunikacie - jest największą w Europie imprezą plenerową o tematyce naukowej, organizowaną wspólnie przez Polskie Radio i Centrum Nauki Kopernik. Celem przedsięwzięcia jest upowszechnianie wiedzy z różnych dyscyplin naukowych poprzez ciekawe eksperymenty i doświadczenia – zarówno proste, związane z archeologią czy fizyką niskich temperatur, jak i najnowsze dokonania współczesnych uczonych.

Piknik Naukowy przyciąga wielu zagranicznych gości, a inne kraje - Ukraina, Gruzja, Chorwacja, Rosja i Litwa - wzorują się na nim, organizując swoje pikniki. Od 2013 r. Piknik Naukowy odbywa się na Stadionie Narodowym w Warszawie.